Een derde lente

Dit is mijn favoriete tijd van het jaar. Iedere dag een nieuw plantje in bloei (paarse dovenetel vandaag), zwellende knoppen, frisse jonge blaadjes. Vogels overal, de dagen die langer worden en de zon die merkbaar in kracht toeneemt. Het moment dat de eerste prunussen gaan bloeien, en dan het wachten op de magnolia. Ik hou van de belofte van de vroege lente. Mogelijkheden, het nieuwe, nog-niet-ingevuld…

Het was een rare wandeling vanochtend. Fijn, maar raar. Morgen mag ik me voor operatie melden in het ziekenhuis in Utrecht. Fijn, want dat de artsen na 2 jaar chemo dat nog zinvol achten is een klein wondertje. Tegelijk is het retespannend… Wanneer loop ik hier weer? En hoe dan? En misschien… nee, niet aan denken.


Niet-weten is mijn veilige plek. Ik weet dat ik hier, nu ben, en wat verder, dat is in handen van de schikgodinnen en de artsen. Hoop en vertrouwen, overgave en loslaten. De lessen die kanker je leert… #cancerlife #darmkanker #lente #hoop @ Rijsterborgherpark

Update 7 maart: Operatie is voorspoedig verlopen, ze hebben de tumor succesvol kunnen verwijderen met een kijkoperatie (!) en geen nieuwe groei aangetroffen! We zijn opgelucht en dankbaar 💞 Dank voor alle draaiende duimen en goeie vibes!

(via Facebook/Instagram)

Plaats een reactie